Intensiv mediakampanj

Nu pågår en intensiv mediakampanj för att krossa alternativmedicinen

2 Apr, 2014 By Torbjörn Sassersson

Torbjörn Sassersson

Torbjörn Sassersson, redaktör

Artiklar i massmedia som angriper alternativmedicinen publiceras nu i en strid ström i landets tidningar. Kampanjen är helt klart samordnad och det här bara början. Räkna med ytterligare 30 mainstream-artiklar som försöker krossa ryktet för alternativmedicinen under april.

En anledning till kampanjen är två större cancerseminarier (ett och två) i Sverige under april som presenterar en ny teori om att cancer egentligen är mikrosvamp. I april besöks även Sverige av Leo Angart som utvecklat en metod för synträning, som gör att vi kan kasta våra glasögon. Etablissemanget försöker därför ingjuta maximalt tvivel för alternativa fungerande metoder och ny viktig forskning på cancer. Läs mer

One Response to Intensiv mediakampanj

  1. Karin skriver:

    Även inom travsporten har detta tydligen börjat. Från 2015 kommer karenstider att införas på en del naturpreparat. Läkemedelsbolagen och veterinärerna som ser förtjänsterna minska?

Kommentera

Translate »
%d bloggare gillar detta: